Benjamí A. Temporada 2015 -16

Entrenador: Alvaro Montero.

2on Entrenador: Joan Baylach

       Benjamí 3a Divisió. Grup 27

Vilassar de Mar U.E. 0 - Benjamí A 6

28 Maig - Jornada 30

Benjamí A

Jornada 29

 

Descansa

Sant Pol At. 1 - Benjamí A 7

Jornada 28

Benjamí A 9 - Cirera U.D.

7 Maig - Jornada 27

Alella C.F. 2 - Benjamí A 12

1 Maig - Jornada 26

Benjamí A 1 - Rocafonda C.F. 3

23 Abril - Jornada 25

 

Más corazón que cabeza

 

Llegó el partido más esperado por todos: jugadores, entrenadores, padres… Nos enfrentábamos al líder, un líder del cual solo nos separaban 3 puntos, un líder que lo había ganado todo, un líder con más de 220 goles a favor y con menos de 30 en contra.

Nosotros llevábamos toda la semana trabajando muy intensamente como debíamos defender y como debíamos atacar, teníamos muy estudiado a cada jugador rival. Cada uno de nuestros jugadores sabía a qué jugador debía marcar, lo teníamos tan masticado que incluso al llegar el Rocafonda al campo nuestros jugadores los podían saludar por su nombre y apellido.

El partido fue de intensidad 10, por parte de los dos equipos. Nosotros empezamos mejor, ellos notaron nuestras ganas de competir, de sumar puntos, y se echaron un poco hacia atrás. A la vez nuestro miedo, o mejor dicho respeto por el rival, hacía que no nos acabáramos de creer las jugadas ofensivas. Con un poco más de cabeza podríamos haber jugado el balón como hemos demostrado todos los días hasta hoy. Pero no fue así, terminó el primer cuarto con 0-0 y sin mucho juego, solo intensidad y muchas imprecisiones por parte de los dos equipos.

El segundo cuarto cambió bastante, su mejor jugador (que hasta entonces estaba en el banquillo) salió y marcó dos goles, ambos goles los podríamos haber evitado con una marcha más de confianza e intensidad. Aunque antes del segundo gol del Rocafonda, Jan nos había dado alas con un golazo que se coló por la escuadra y ante el que nada pudo hacer el portero rival. Así que nos marchamos al descanso con 1-2 pero a sabiendas de que podíamos pelear más.

Teníamos demasiadas ganas de marcar, de ir arriba, de robar todos los balones y hubo momentos en los que íbamos por el campo como pollo sin cabeza, correr por correr, entrar a robar cuando debemos aguantar… y en una de esas llegó el tercer gol. Toda la semana hicimos hincapié en aguantar al rival, en no entrar de golpe ya que sabíamos que tenían un gran lanzador de faltas. Y ese fue el tercer gol, un disparo que fue a parar al fondo de las redes y que poco pudo hacer Marc Jané para detenerlo.

Pocas ocasiones más pudimos ver, lucha en medio campo e imprecisiones por todas partes. Nadie consiguió realizar un buen juego y el partido se decidió por pequeños detalles. En el último partido Marc Rajadell parecía Ronaldinho tirando faltas, en este partido no nos entraba ni una. Nuestros defensas perdían más balones de lo normal, igual que nuestros delanteros en este partido no conseguían superar casi ningún 1 vs 1.

En fin, se decidió la Liga, la Liga se va para Rocafonda. El equipo trabajó muy bien, pero hay que aceptar que el rival ha sido mejor, no solo hoy, sino durante toda la temporada. Ambos entrenadores estamos muy orgulloso de los 14 jugadores de esta plantilla y esto no es un fracaso, es más, creemos que el equipo va aprender más de esta temporada que de ninguna otra que hayan vivido hasta ahora. Toca gestionar el fracaso para que llegue el día en que este grupo pueda gestionar el éxito, que estoy seguro que llegará.

 ¡Y a trabajar que quedan aún 4 jornadas en las que si conseguimos sumar todos los puntos aun podemos aspirar a algo bonito!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Fundació Hermes 3 - Benjamí A 7

17 Abril - Jornada 24

Benjamí A 10 - Cerdanyola A.E. 1

9 Abril - Jornada 23

 

El propio enemigo es uno mismo. Lo tenemos claro, si queremos llevarnos esta Liga tenemos que luchar hasta el final. Cada partido es un mundo y en cada partido hay que darlo todo.

Recibíamos a un rival de la parte baja, de primer año, pero que en la ida nos había dado problemas. El objetivo era conseguir muchos goles en el primer cuarto y a partir de ahí repartir minutos ya que, por segunda vez en toda la temporada, íbamos con 14 jugadores.

El equipo respondió bien, costó 7 minutos pero al final encontramos el primer gol. Era lo que necesitábamos, meter el primero, y en cuestión de 4 minutos conseguimos 3 goles más. El resto del partido fue superioridad total por parte del Cabrils. Cerdanyola solo hizo una llegada del “7” rival,  que vino de una duda entre portero y central.

Volvemos a sumar 3 puntitos que nos hacen no descolgarnos del líder, al que recibimos en 2 semanas y aunque estamos ansiosos de revancha, tenemos que concentrarnos que este domingo visitamos al Hermes con el mismo objetivo que tiene este equipo…GANAR

 

Álvaro Montero i Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils.

Mataró C.E. 0 - Benjamí A 3

2 Abril - Jornada 22

Benjamí A 6 - Juventus A.C. 0

19 Març - Jornada 21

Masnou C.D. 1 - Benjamí A 5

12 Març - Jornada 20

 

Aquesta setmana tornàvem a jugar com a visitants amb la intenció de no repetir el mal joc que vam mostrar al camp del Pla d’en Boet. Les instruccions eren clares, aprofitant les grans dimensions del terreny de joc del Masnou, obriríem el camp quan tinguéssim pilota i pressionaríem a zona de tres quarts per a recuperar-la. És molt important l’escalfament del partit i la seriositat d’aquest. Si 30 minuts abans de l’inici del partit, podem arribar a un nivell de concentració i a unes ganes de sortir a guanyar el partit òptims, sortim molt bé el primer quart. I així va anar, en el minut 10, ja havíem encarrilat el partit posant-nos 0-3 en el marcador. Marc Rajadell, dues vegades i Arnau van ser els autors dels gols. El joc era fluït i vam crear moltes ocasions de gol. Els migcampistes se’n van fer un tip de jugar la pilota entre ells i de costat a costat. El segon quart va seguir amb la mateixa dinàmica i Marc Fatjó va marcar el 0-4, després d’una bona jugada d’estratègia, que últimament no estava funcionant gaire bé. Aleshores, vam seguir tocant amb més tranquil·litat, ja que no teníem la pressió inicial d’haver d’avançar-nos en el marcador. Tot i que el joc estava sent molt bo i vistós, vam fallar moltíssimes ocasions clares, en especial els davanters. Fallar un gran nombre d’ocasions quan vas per davant en el marcador diu molt dels gols que podríem portar en aquesta Lliga. No és el primer partit on fallem tants gols. Esperem que en els partits més competits i, on s’igualin les forces, l’equip estigui més inspirat de cara porteria. Marc Lopez va marcar el cinquè en un bon xut de falta. El Masnou però, no va perdre les ganes d’anar a pel partit i vam encaixar un gol en un desajust defensiu que va senyalar l’1-5 final. Va ser un dels partits més complets en quant a joc, no obstant, quan l’equip va guanyant per uns quants gols de diferència cadascú vol marcar el seu gol i oblidem el joc en equip. Som capaços del millor i del pitjor en actitud, i som els entrenadors els que no hauríem de deixar que es provoqui això. A vegades, oblidem però que són nens i que l’adopció d’aquesta actitud és involuntària i poc s’hi pot fer. Seguirem intentant sumar 3 punts la setmana que ve al Municipal de Cabrils on hi rebem la Juventus. Estem segurs que aprofitarem millor les ocasions ja que en aquesta Lliga no val relaxar-se en cap moment.

 

Joan Baylach i Àlvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils.

Benjamí A 5 - Argentona C.F. 3

5 Març - Jornada 19

 

Tras unos partidos donde no conseguíamos realizar un buen juego desde el inicio y donde teníamos que recibir primero para después anotar nosotros, este pasado sábado conseguimos realizar un gran partido.

El inicio fue magistral, encerramos al equipo rival en su campo, todas las ocasiones eran para el equipo local y nos adelantamos con gol de Jan tras aprovechar un balón muerto en el área pequeña. Cada vez que llegábamos creábamos muchísimo peligro, jugábamos de lado a lado, los laterales desbordaban y los medios jugaban rápido e intenso. El segundo gol fue obra de Rajadell desde la frontal, consiguiendo así otro gol importantísimo como los que ya lleva anotando en las últimas semanas donde se ha convertido en un elemento esencial en este equipo. Solo los palos y el portero rival hicieron que solo fuésemos ganando 2-0 a la media parte.

La segunda parte fue igual de buena por nuestra parte, solo que ellos nos marcaron nada más empezar y con un balón lejano que se coló por toda la escuadra. Aun así no nos tiramos atrás, al contrario, fuimos para arriba y conseguimos tres goles más. Primero fue Pol con una buena jugada de todo el equipo que acabó con el centro de Fatjó, el fallo de Arnau y el rechace lo empujó Pol. Tras este gol, Jan consiguió un golazo con una volea impecable desde tres cuartos de campo. Y finalmente Rajadell tras una buena jugada entre Tito y él.

Ya casi al final, Argentona maquilló el marcador con dos goles (de falta y de córner).

Muy contentos con la respuesta de TODOS los jugadores que participaron este sábado y decir que este es el camino a seguir para luchar hasta el final. Este equipo no se da por vencido y sigue con esperanzas de todo!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Pla d'en Boet 2 - Benjamí A 8

28 Febrer - Jornada 18

 

El pitjor partit de la temporada amb molta diferència. Sí, i no m’he equivocat, vam guanyar 2 a 8. La poca motivació i disposició de l’equip per jugar contra els equips de baix és alarmant. No tenir vestuari, a falta de mitja hora per arribar a la 13h, hora de partit, i començar el partit mitja hora tard tampoc hi va ajudar gaire. No obstant, excuses les mínimes.

Personalment crec que vam fer el ridícul. I anar a Mataró per jugar un partit gairebé a les 14h del migdia per fer el ridícul, fa mal.

Jugàvem sense cap mena de ganes de guanyar el partit, com si fos un simple partit de costellada, l’equip estava immòbil, perdíem pilotes degut a un passotisme descarat i la falta de ganes era evident. El partit era un mirall on ens hi miràvem i no s’hi veia el Benjamí A. S’hi veia un equip diferent al que realment sabem que som. Per sort, vam marcar 4 gols a l’últim quart i vam maquillar el resultat una miqueta. Això sí, gairebé tot mitjançant jugades individuals gràcies a la diferència tècnica real que hi ha entre els dos equips. Dit això, m’agradaria fer una petita reflexió. Després del derbi de Madrid on l’Atlétic va guanyar al Real Madrid, un dels titulars va ser “ El Atlético de Madrid corre 11 quilómetros más que el Real Madrid”. Estic segur que el Pla d’en Boet va córrer no 11, sinó 30 quilòmetres més que nosaltres. Sembla que només els entrenadors creiem encara que la Lliga és possible. I mentre tinguem opcions, seguirem creient que sí que es pot. Tot i així, amb l’actitud del partit d’aquest cap de setmana, les opcions es van apagant lentament. Treballarem molt durant els 3 dies d’entrenament d’aquesta setmana perquè sigui l’última vegada que donem aquesta mala imatge. Avui no hi ha gaire més a afegir perquè el partit no ho mereix gaire.

A passar pàgina i a pensar en el partit de la pròxima jornada de Lliga contra l’Argentona (4t classificat). Haurem de tornar a recuperar la millor versió d’aquest Benjamí A. L’objectiu és ser l’Atlétic de Madrid, i no, el Real Madrid.

 

Joan Baylach i Álvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils 

Vilassar de Dalt C.E. 2 - Benjamí A 4

20 Febrer - Jornada 17

Benjamí A 5 - Olímpic Malgrat C.E. 3

13 Febrer - Jornada 16

 

Qui avisa no és traïdor. L’Olímpic Malgrat està cinquè classificat per mèrits propis, ha fet un bon paper contra els rivals punters de la classificació i existia la possibilitat que baixessin algun jugador del seu benjamí A o B. Era un partit trampa i si quèiem en l’excés de confiança se’ns podria complicar el partit. Sabem que tots els partits de casa s’han de guanyar sempre i, de moment, tenim un ple de victòries. No obstant això, algun dia ens emportarem un ensurt si no comencem el partit endollats al 100%.

 

El primer quart va ser un tanteig entre els dos equips on hi va regnar la intensitat dels dos equips. Si tècnicament no estem precisos, el joc no és vistós i fallem moltes ocasions a dalt almenys hem de tenir una intensitat alta. Només començar el segon quart, Pol va obrir la llauna amb un bon xut creuat. Tot seguit però, un desajust defensiu va provocar que l’Olímpic Malgrat empatés el partit. Com gairebé cada setmana, a l’encaixar un gol, l’equip reacciona. I aprofitant la millor versió del nostre equip vam marcar tres gols en 8 minuts (els autors van ser Tito, Pol i Jan). Marc Rajadell va fer el 5 a 1, després d’un xut llunyà, que es va colar per l’esquadra dreta de la porteria defensada per l’equip rival. A l’últim quart, el resultat a favor i el mal plantejament tàctic van provocar el 5 a 3 final al marcador.

 

Llàstima de l’últim quart per què pensem que vam fer un bon partit en línies generals. Va ser el primer partit què vam anar a jugar menys de 12 jugadors (érem 9 convocats) i els jugadors van poder jugar més minuts dels què estan acostumats a jugar. La setmana que ve anem a Vilassar de Dalt i jugarem el derbi amb moltes ganes. Esperem recuperar efectius.

 

Joan Baylach i Álvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils.  

Benjamí A 6 - Vilassar de Mar U.E. 1

30 Gener - Jornada 15

 

Partido muy dominado por el equipo local en todo momento. Tras ver en el partido frente a Sant Pol At., una formación que nos llevó a la victoria, hemos decidido modificar nuestro esquema de juego para obtener mejores resultados y esto se pudo ver en algunos tramos del partido.

 

El primer cuarto fue muy bueno, transiciones rápidas de lado a lado (abusando quizás de la banda derecha) con lo que conseguimos una renta de 3-0 y pudieron ser muchos más.

Lo que le suele fallar a este equipo es que vemos como nuestros compañeros marcan y entonces queremos marcar todos. Si continuásemos con las pautas marcadas en el primer cuarto y, en vez de chutar todas las que tenemos, abriéramos a banda y buscáramos acercarnos conseguiríamos el doble de goles por partido. Eso sí, este pasado sábado, a pesar de ganar 6-1 fallamos más que nunca. Tuvimos muchísimas ocasiones de peligro pero no estuvimos acertados arriba. De los 6 goles sólo 2 fueron obra de los delanteros que estuvieron erráticos y lentos. 

 

Su gol es un fallo de concentración de la defensa y quizás algo tuvo que ver que en los exteriores del campo hubiera música muy alta y hinchables... Cosa que nos desconcentró mucho y nos hizo fallar en cosas que habitualmente no fallamos.

 

Como pequeña reflexión decir que terminamos la primera vuelta segundos, todo victorias excepto el partido en Rocafonda, y esperamos mejorar el juego esta segunda vuelta e intentar no perder ningún punto para conseguir nuestro objetivo final!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Benjamí A

Jornada 14

 

Descansa

Cirera U.D. 1 - Benjamí A 6

16 Gener - Jornada 13

Benjamí A 3 - Sant Pol At. 2

9 Gener – Jornada 12

 

Vuelta al trabajo tras las vacaciones de Navidad y con sólo un entrenamiento serio.

Nos enfrentábamos a uno de los equipos de la parte baja de la clasificación aunque había dado más problemas de los esperados a los equipos de arriba.

El partido se jugaba en el campo más corto de la Liga, donde varios de nuestros jugadores podían marcar desde su propio campo y donde el juego combinativo iba a ser muy difícil. 

 

Planteamos un partido de juego directo, desplazamientos al punta y que este dejara de cara para que los centrocampistas acabaran la jugada en pocos pases. 

El partido empezó cómodo, en el primer cuarto ya ganábamos 0-3 y fue el momento de probar cosas nuevas. Introdujimos nuevas formaciones con el fin de adaptarnos mejor al campo. Las ocasiones se sucedían una tras otra pero no acabamos de dar con la tecla y es que, para las ocasiones que tenemos, deberíamos anotar el doble de goles cada partido. 

 

Fue un partido de trámite donde cuesta sacar conclusiones más allá de una que llevamos semanas teniendo muy clara: No podemos llevar tantos jugadores a cada partido. Es malo para el jugador y es malo para el equipo. Cada semana dos jugadores irán a reforzar a nuestro Benjamín B y de esta manera conseguirán más minutos de los que podemos ofrecer. 

 

Lo importante fue sacar el partido sin problemas pese, a haber entrenado apenas, y el objetivo ahora es darlo todo esta semana ya que llega nuestro perseguidor: Sant Pol, con ganas de robarnos el segundo puesto. A trabajar!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E.Cabrils

Benjamí A 7 - Alella C.F. 1

19 Desembre - Jornada 11

 

La primera derrota de la temporada en campionat de Lliga va arribar la setmana passada. Ja no és tan bonic ser el segon classificat. No obstant, l’objectiu de la temporada segueix sent el mateix. Guanyar cada partit i treballar amb la màxima intensitat tots els entrenaments. Tenim un marge de millora molt gran i les nostres mancances van quedar a plena vista la darrera jornada.

 

Aquesta jornada havíem de donar la cara i realitzar un bon joc que esvaís les males sensacions. I va ocórrer el de sempre. Contra els equips de baix de la classificació sempre tenim el mateix problema, i comença a ser greu. Sortim bé, pressionant a dalt i disposem de bastants ocasions. Marquem un parell de gols (obra de Jan) i aleshores el nostre sistema cerebral activa la funció: CONFORMACIÓ. Quan et veus superior i el resultat ja t’està bé per guanyar passes a la següent fase: RELAXACIÓ. Degut a aquesta relaxació encaixem un gol al tercer quart: TOC D’ATENCIÓ. Aleshores l’equip comença a pressionar de debò, a jugar la pilota de costat a costat, a fer un parell de parets i marquem 3 gols (2 de Tito i 1 de Jan) en 5 minuts: REACCIÓ. A l’últim quart, el jugador més intens del partit marca 2 gols gràcies a la seva pròpia empenta i caràcter: FINALITZACIÓ. El partit acaba 7-1 i tenim l’estranya sensació d’haver viscut el dia de la marmota.

 

Aprofitant les vacances d’hivern, buscarem solucions perquè contra els rivals de baix no ens torni a passar el mateix. Aquesta setmana entrenem i hi tornem el dia 4. La setmana de Reis prepararem el partit contra el Cirera i intentarem seguir sumant per pressionar a dalt de la classificació fins el final!

 

Joan Baylach i Álvaro Montero.

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils   

Rocafonda C.F. 5 - Benjamí A 0

12 Desembre - Jornada 10

 

Y así llegó, la debacle de este Benjamín y ante el peor rival posible.

 

Todos teníamos en mente este enfrentamiento, era “EL PARTIDO” y así lo veníamos trabajando desde hace muchas semanas. Trabajamos duro en cada entreno, estudiamos al rival, preparamos la estrategia e incluso buscamos un amistoso con el Masnou de segunda división para recordarles a los jugadores lo que es un partido muy duro, ya que por desgracia, estamos en una Liga donde solo 3 ó 4 equipos son duros.

 

Fue un partido igualado, en el primer cuarto llegaron más ellos pero no tuvieron ninguna ocasión muy clara. La intensidad era buena, y se estaba trabajando bien. Quizá exceso de nervios con el balón en los pies, y es que si no tenemos nosotros el balón… sufrimos y mucho.

El segundo cuarto se rompió un poco más, ocasiones claras para ambos equipos. Tito tuvo el 0-1, en un mano a mano pero el balón se marchó fuera y seguidamente ellos anotaron el 1-0 en una falta más que dudosa y que además se mandó repetir tras haber errado el primer lanzamiento.

 

Nos fuimos al descanso con sensación de impotencia porque no habíamos hecho méritos para ir por debajo del marcador, eso sí, en ningún momento creímos la que se nos iba a venir encima.

La charla fue motivadora y tranquilizadora a la vez. En ningún partido habíamos marcado menos de 4 goles así que estábamos convencidos de que el gol iba a llegar, la defensa estaba (hasta el momento) correcta, quizás lo que necesitábamos era más pelea en medio campo y en punta. Salimos y afrontamos la segunda parte con esperanza.

 

El cuarto empezó bien, motivados y presionando arriba, hasta que llegó la ocasión que marcaría el partido. Penalti, por mano en el área del Rocafonda, y nos poníamos con la oportunidad de empatar y con la moral por las nubes. Pero el portero lo paró y nuestra moral se fue con el penalti. Ellos volvieron a crecerse y consiguieron tres goles en cinco minutos. Una desconexión puntual y ellos nos castigaron con mucha dureza.

 

El último cuarto fue un intento de maquillar el marcador pero no era el día del Cabrils y sí del Rocafonda al que le salió todo.  Y al final encajamos el definitivo 5-0.

 

Muy duro repaso y peor resultado que nos complica la lucha por la Liga. El “gol average” es difícil pero este equipo va a pelear hasta la última jornada por hacer el mejor papel posible.

 

Toca levantar la cabeza y volver a sumar 3 puntos este fin de semana en casa contra el Alella.

 

Seguimos trabajando

 

Álvaro Montero i Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Benjamí A 6 - Fundació Hermes 0

28 Novembre - Jornada 9

 

Vam estar avisant durant tota la setmana de la importància d’aquest partit. Jugàvem a casa i era vital aconseguir els 3 punts per seguir una jornada més al capdavant de la classificació. A més, havíem de refer-nos de la mala imatge que vam donar la setmana anterior al camp del Cerdanyola Mataró A.E. Els entrenadors vam donar un toc d’atenció a l’equip perquè no es repetís la falta d’intensitat i ganes de realitzar un bon joc i l’equip va respondre bé. Sembla mentida que quan el rival ens exigeix donem el millor de nosaltres mateixos i quan el partit ens resulta còmode i sense dificultats se’ns encomani el mal joc i un passotisme descarat. A vegades juguem amb foc quan passem de ser un equip treballat, on cada pilota la lluitem com si fos l’última, a un equip vulgar. La diferència entre les dues versions del nostre equip és immensa, i sembla que els jugadors es comencen a adonar.

 

El partit va començar de cara amb un gol de l’Arnau al minut 1 del primer quart. Sempre és vital començar exigint una pressió alta a tres quarts de camp per començar guanyant i, seguidament, poder arrencar a realitzar el nostre joc sense la pressió d’haver d’avançar-nos en el marcador. Hi ha moments de desconnexió durant el partit però que provoquen errades que ja no hauríem de fer. A vegades donem masses facilitats al rival que ens podrien costar cares contra els rivals de dalt de la classificació. En el segon quart, Jan va marcar dos gols més. L’equip va saber suplir les baixes que teníem a la zona de creació i això diu molt del fons d’armari del qual disposem. Amb el partit més controlat, Pol i Jan, novament en dues ocasions, van posar el 6-0 al marcador. Tot i comentar els gols, aquesta setmana ens agradaria destacar els jugadors que actuen en posicions més defensives. L’equip es va mostrar gairebé impecable en la sortida de pilota i en el tall de les jugades de l’equip contrari. Vam estar molt ben posicionats i sempre teníem la sortida dels laterals a les bandes que obrien el camp per facilitar la triangulació de la pilota.

 

Reprenem la Lliga d’aquí dues setmanes contra el Rocafonda C.F., el rival a batre si volem lluitar per estar a dalt durant tot el que resta de Lliga. Tot i així, creiem que serà un partit que no decidirà res, ja que només som a la jornada 10 i queda encara molta Lliga. Per no perdre el fil competitiu i aprofitar que aquest cap de setmana no hi ha Lliga, jugarem dijous dia 3 un amistós contra el Benjamí A del Masnou C.D. equip que juga a segona (una divisió per sobre nostre). Tant als jugadors com als entrenadors ens fa molta il·lusió tenir l’oportunitat de disputar un partit com aquest. Dimecres veurem si l’equip està preparat per competir en un partit d’aquesta exigència.

 

Joan Baylach i Álvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E Cabrils.

Cerdanyola A.E. 0 - Benjamí A 5

21 Novembre - Jornada 8

 

En la vida todos tenemos debilidades para coger fácilmente el sueño. Algunos tienen facilidad para dormirse en los viajes, otros mirando tenis y yo personalmente me duermo con el ciclismo. Ahora bien, estoy seguro que al 90% de las personas les pones un video del partido que realizamos este sábado y antes de la media parte ya han caído. Incluso por la hora que era, solo el frío de este atípico mes de noviembre hizo que muchos de los allí presentes no optaran por echarse una cabezadita. Y es que por si no ha quedado claro, el partido que disputamos fue el peor hasta la fecha. Queda muy prepotente tras un 0-5 pero todo el que lo viera seguro que comparte la opinión.

Cabía esperar la desmotivación en el campo, según llegábamos al campo oíamos cosas como: "son los últimos", "Rocafonda les metió 18", "yo marcaré 3 mínimo" y una larga lista de frases que con cada semana que pasa hace que temamos el día en que no ganemos, y es que mientras más alto subamos, más dura será la caída.

Bueno empecemos con el partido...

No hay mucho que comentar del juego ya que por parte de ningún equipo se vio futbol. Nuestros tres primeros goles se los atribuyeron a Pol, Marc Rajadell y Adriá. Los dos primeros fueron con ayuda de la defensa que quiso despejar y acabó por marcar en propia portería, mientras que el de Adri fue un intento de centro que acabó en vaselina y donde el propio jugador confesó que no quería marcar. A todo esto el Cabrils no había conseguido realizar ni una sola jugada de combinación en equipo para llegar a la portería rival. No supimos aprovechar la amplitud, en ningún cuarto supimos adaptarnos a las medidas del campo. Y, si al mal juego le sumamos la poca intensidad , (por no decir nula) obtenemos el partido del sábado. Los otros dos goles fueron obra de Bernat, tras robarle al defensa y definir en el 1 vs 1, y Lluís que recibió el balón en banda izquierda y sacó un derechazo al primer palo. 

 

La sensación, pese a seguir sumando 3 puntos (lo único positivo), es mala. No es de líder, es más bien de equipo mediocre. Tenemos que hacernos a la idea de que a día de hoy somos el líder de la Liga y tenemos que demostrarlo en cada partido. Nos creemos que por estar ahí arriba, haberlo ganado todo y porque nuestros padres nos dicen que somos muy buenos ya ganamos los partidos antes de jugarlos. 

Y como ha dicho este lunes Luis Enrique, entrenador del FC Barcelona: "El halago debilita y nosotros estamos subidos en esa ola" 

Solo queda saber si somos capaces de bajarnos nosotros solos o si va a tener que venir alguien a darnos un golpecito en la tabla.

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Benjamí A 6 - Mataró C.E. 2

14 Novembre - Jornada 7

 

Aquest cap de setmana ens enfrontàvem al Mataró. Tots sabem que aquest Club sempre presenta rivals complicats, amb jugadors molt bons tècnicament parlant que juguen bé la pilota i posen una intensitat força alta. A la classificació, anaven 5ens però amb un partit menys que nosaltres. Els entrenadors sabíem de la complicació d’aquest partit. Rival de primer any, bo tècnicament i amb moltes ganes d’enfrontar-se al líder de la taula.

Durant la setmana vam anar mentalitzant als jugadors perquè no sortissin confiats abans del matx. “El Mataró serà un equip dur, jugarà bé la pilota, vindran sense complexes, no arronsaran la cama, jugaran des d’un començament amb molta intensitat…” Minut 3, 0-1 i encara estàvem al vestuari. No ens podem permetre sortir adormits al terreny de joc cap jornada si volem seguir sumant els 3 punts cada setmana. Tot i així , el gol del Mataró ens va fer reaccionar. Els jugadors van adonar-se que sense intensitat, ni joc, no anaven enlloc. Només pujant una mica el ritme del partit, Jan va ser més intel·ligent que la defensa rival i va marcar 2 gols gairebé seguits. Uns minuts després, Marc López va aconseguir l’1-3 en una jugada d’estratègia molt ben executada per Bernat i ell mateix. El nou equip que vam treure el 2n quart va sortir gairebé més adormit que el del primer quart i vam encaixar de seguida el 2-3. No seria un partit fàcil de cap de les maneres. Després però, una reestructuració tàctica va facilitar una millora de joc, les ocasions però no van tornar a entrar fins al 3r quart. Jan va tornar a marcar en dues ocasions, una d’elles aprofitant una assistència directe del porter Marc Jané.

Els dos darrers quarts van estar més controlats i Arnau va fer el 6-2 definitiu.

 

Hem de començar a acostumar-nos a sortir al camp a menjar-nos la gespa. Sense falses confiances que no ens portaran a cap lloc. La reacció però va ser molt bona. Hem de treballar per aconseguir mantenir una intensitat altíssima durant tot el partit, i sobretot, al primer quart. La setmana que ve anem al camp del Cerdanyola. Servirà per practicar els nous moviments tàctics que estem fent als darrers entrenaments.

 

Joan Baylach i Alvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E Cabrils     

Juventus A.C. 0 - Benjamí A 8

7 Novembre - Jornada 6

 

Otro partido en el que nos volvemos a enfrentar a un equipo de primer año y volvemos a ser muy superiores tanto en físico como en juego.

 

El partido se resolvió en el primer cuarto, la mejor manera para comenzar fue que por fin marcamos gracias a la estrategia. A partir de ahí las ocasiones se sucedieron una detrás de otra. Tocábamos sin problemas, pese al campo especialmente estrecho, los laterales entraron menos en juego porque no podíamos dar mucha amplitud. A pesar de eso robábamos muchos balones arriba y el equipo rival apenas pasaba de medio campo. Los jugadores ofensivos creaban todo el peligro con paredes o individualidades (a veces demasiadas)

Los goles fueron obra de Marc Raja, Tito (3), Pol, Jan (2) y Marc Fatjó.

 

Lo mejor fue que Marc Jané apenas tuvo trabajo y que seguimos en lo alto de la clasificación. Queremos sobretodo continuar jugando el balón y demostrando que queremos competir hasta el final.

 

Los partidos complicados llegarán, no todo va a ser goleadas y palizas al 60%. Necesitamos exigirnos más para estar preparados cuando llegue lo duro.

 

Lo dicho: A trabajar al máximo y seguir esta línea!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils.

Benjamí A 6 - Masnou C.D. 0

31 Octubre - Jornada 5

 

Partido, a priori, asequible el que disputamos el pasado sábado en el Municipal de Cabrils. Desde lo alto de la clasificación se ve todo muy bonito pero no debemos caer en la dinámica de creernos mejores solo por los números. El futbol ha demostrado ser impredecible y que ningún equipo es invencible, por lo que debemos andar con cuidado y siempre dar el 100% para que la probabilidad de sorpresa sea mucho menor.

 

Volvíamos a enfrentarnos a un equipo de primer año contra el que nos volvíamos a sentir muy superiores, llegaron rápido los dos goles iniciales de Pol y esto nos hacia relajarnos muchísimo, si bien podríamos decir que estábamos ganando el partido yendo al 50%. Como ya hemos mencionado en otras jornadas, el problema mas grande de este equipo es que cuando nos vemos superiores intentamos cada uno hacer nuestra jugada/gol y llegarán los partidos en los que habrá que ganar con el juego colectivo y no con el individual. Cierto es que el partido estaba muy dominado y con muchísimas ocasiones por parte del equipo local y, si no me equivoco, el rival apenas inquietó la portería de Marc Jané. Pero estos son los partidos en los que el equipo debe probar los movimientos trabajados en los entrenos y no abusar de las individualidades.

 

Tras los dos goles de Pol marcaron: Jan, Bernat y Tito (2) consecutivamente. Debemos afinar la puntería porque fallamos muchísimas ocasiones que en otros partidos no podemos perdonar. Vimos que, sin darlo todo, ganamos muy cómodamente y ese es un hábito que hay que desterrar.

 

Toca pensar en la Juventus y seguir en línea ascendente para mantenernos arriba el máximo tiempo posible.

 

Álvaro Montero i Joan Baylach

Entrenadores de Benjamí A del C.E.Cabrils

Argentona C.F. 0 - Benjamí A 4

24 Octubre - Jornada 4

 

Si durant les 3 jornades anteriors, els entrenadors vam trobar a faltar un joc trenat i una intensitat òptima, els jugadors van demostrar que, en ocasions, saben jugar quan se’ls demana. En el partit contra l’Argentona (rival que també havia guanyat tots els partits fins aleshores), vam tenir moments de gran joc col·lectiu, desdoblant amb els laterals, girant la pilota de costat a costat i fent parets per arribar amb facilitat a la porteria contrària. A més a més, vam implantar una intensitat molt alta, que va sorprendre al rival i, sincerament, també a nosaltres mateixos.

 

Només portàvem dos minuts de joc i ja ens vam adonar que el partit contra l’Argentona seria molt diferent a la resta d’enfrontaments que havíem jugat fins aleshores. En els altres partits, gairebé no patíem defensivament i la superioritat es mostrava des d’un bon començament. Aquesta setmana però rivalitzàvem físicament amb el rival i això feia que no ens emportéssim totes les pilotes dividides o no marxéssim dels rivals per velocitat. Llavors l’equip va començar a recuperar pilotes al mig del camp i jugar ràpid a banda on l’Adrià va fer-se un tip de centrar pilotes a l’àrea. En un dels molts córners a favor que vam tenir, el mateix Adrià va fer un centre-xut que, amb l’ajuda d’un rival, va acabar dins la porteria. El partit ens exigia donar el millor de nosaltres mateixos i vam respondre bé. Gràcies a la pressió, en Bernat va rebre una mala passada del rival i va marcar el 0-2 al principi del 2n quart. L’equip estava jugant bé però no ens podíem relaxar si volíem emportar-nos els 3 punts. El tercer quart, l’empenta i les ganes de remuntar del rival van suposar bastants ocasions en contra que, o Marc Jané o els defenses, van saber aturar amb gran encert. La intensitat defensiva ens va permetre acabar amb la porteria a 0. A l’últim quart, Pol es va marcar dues grans jugades individuals per fer el 0-3 i el 0-4.

 

Aquest és el camí a seguir si volem continuar sumant els partits en victòries. Això sí, si tornem a les individualitats, la passivitat i la falta de personalitat en el joc, no anirem enlloc. La setmana vinent rebem el Masnou C.D, sortirem a guanyar el partit des de l’escalfament!

 

Joan Baylach i Álvaro Montero

Entrenadors del Benjamí A del C.E Cabrils

Benjamí A 10 - Pla d'en Boet C.E. 0

17 Octubre - Jornada 3

 

Partido contra un equipo casi todo de primer año que resolvimos por la vía rápida y sin muchas complicaciones. Costó abrir el marcador y no fue hasta que, en un córner, ellos rechazaron un centro de Marc López hacia su propia portería. El segundo gol llegó exactamente igual y a partir de ahí las ocasiones locales se fueron sucediendo una tras otra. En el momento que superamos los 5 goles cometimos errores muy típicos de estos partidos, y es que cada jugador quería marcar su propio gol o hacer su propia jugada individual.

 

Ganar 10-0 este partido suma igual que ganar 1-0 o 2-1 con un gol en el ultimo minuto, pero lo que tenemos que pensar es que estos partidos están para que practiquemos el juego que queremos demostrar a los equipos de arriba, y es que habrá un día en que las individualidades no podrán resolver el partido, y ese día tendremos que utilizar el juego en equipo que nos faltó este sábado.

 

El camino es bueno, pero el margen de mejora es muy amplio. Seguimos trabajando!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils

Benjamí A 6 - Vilassar de Dalt C.E. 2

10 Octubre - Jornada 2

 

En la 2a jornada de Lliga vam rebre el Vilassar de Dalt a casa. Tot i guanyar  

6 - 2, l’equip no va estar del tot bé. Els entrenadors sabem del potencial dels 14 jugadors en plantilla i de les capacitats físiques i tècniques que tenen els nens. És per això que cada setmana exigim més i més a l’equip. El Vilassar de Dalt, era un equip de primer any que, encara, ha de començar a acostumar-se a la nova categoria en la que es veuen immersos aquest any. Al veure la nostra superioritat física, els jugadors van deixar de banda el joc per centrar-se més en marcar gols mitjançant un joc més directe i això no hauria d’haver estat així. Vam trenar poques jugades de toc i vam aconseguir girar la pilota de costat a costat en comptades ocasions.

 

El partit se’ns va posar molt de cara amb un gol d’Arnau al minut 2 de partit, aprofitant un error defensiu d’ells. Com a fets destacables podem dir que la pressió a camp rival va ser bona i que les jugades d’estratègia comencen a funcionar. En el segon quart, l’Alex i el Jan van marcar el segon i tercer gol a favor, que definien el partit. Tot i així, el joc era poc vistós i no realitzàvem del tot el que els entrenadors havíem disposat a l’inici de partit. A la represa vam seguir pressionant la seva sortida de pilota i en Pol va aconseguir el 4-0. L’Arnau i el Jan van tornar a marcar per posar un 6-0, que ja semblava definitiu. La relaxació final, i una mala organització tàctica de l’equip, va posar les coses fàcils al Vilassar de Dalt per retallar distàncies i posar el 6-2 com a resultat final. Aquests 2 gols van arribar en un error de passi al porter (que va provocar la segona cessió en contra del partit) i aquest cop sí que va acabar en gol. Tot seguit, l’ímpetu de l’equip rival en la pressió van provocar un altre error defensiu que va acabar amb el definitiu 6-2. Aquests dos gols en contra ens van fer veure que realment no érem tant superiors com pensàvem en un principi del matx.

 

Ara toca posar més atenció en els entrenaments per seguir millorant jornada a jornada i ser conscients que el joc en equip ha de ser la base d’aquest Benjamí A. La setmana que ve rebem el Pla d’en Boet a casa. Serà una bona oportunitat per seguir creixent com a equip.

 

Joan Baylach i Àlvaro Montero.

Entrenadors del Benjamí A del C.E Cabrils. 

Olímpic Malgrat C.F. 2 - Benjamí A 5

3 Octubre - Jornada 1

 

Tras una temporada donde fuimos capaces de lo mejor frente al Canet y lo peor frente a Rocafonda, nos enfrentamos a un rival desconocido para medir hasta que punto vamos a disfrutar este año.

El objetivo principal eran los tres puntos, pero si además podíamos conseguirlos mediante un buen juego mejor que mejor. A partir del gol inicial veíamos muy difícil no llevarnos los tres puntos, puesto que en el campo los jugadores visitantes mostraron mucha superioridad. El único peligro local eran los desplazamientos del central, cuyo objetivo era buscar algún fallo en el despeje y poder llegar a portería. De los 5 goles que anotamos, me quedo sin duda con el tercer gol. Un precioso gol en el que jugamos el balón de lado a lado para acabar con una gran pared entre Bernat y Pol que el mismo Bernat acabó definiendo muy bien.

 

Sus goles fueron dos errores nuestros y es lo que más debemos mejorar, su central libre de marca recibe el balón rebotado en medio campo y la cuela por donde Marc Jané no es capaz de llegar. El segundo fue una precipitación de Marc Rajadell en la salida de balón que el delantero rival cortó y definió cruzado.

 

Hay que controlar los nervios y mostrar el gran nivel de juego que tenemos, pero para ello hay que trabajar mucho más y siempre estar dispuestos a aprender cosas nuevas.

 

Próxima semana nos enfrentamos al Vilassar de Dalt en el municipal de Cabrils.

A por todas!

 

Álvaro Montero & Joan Baylach

Entrenadors del Benjamí A del C.E. Cabrils